Calamiteitenservice
Wanneer uw werknemer een schokkende gebeurtenis meemaakt is het van belang dat uw werknemer goed wordt opgevangen en de juiste nazorg krijgt. Het is belangrijk dat er zo snel mogelijk na het incident contact op wordt genomen met de werknemer.
Ik ben opgeleid om mensen met een traumatische ervaring te ondersteunen. Naast emotionele steun adviseer ik ook ook over praktische zaken.
De Calamiteitenservice biedt snel advies en ondersteuning na een ingrijpende gebeurtenis, zoals een bedrijfsongeval, geweldsdelict of een andere calamiteit binnen uw bedrijf.
Naast deskundige begeleiding voor de leidinggevende, is de nodige psychosociale hulp beschikbaar voor werknemers die slachtoffer of getuige zijn van een schokkende gebeurtenis. Zo kunt u (langdurige) uitval van werknemers voorkomen.
Ik schenk aandacht aan stressreacties en de fases van het verwerkingsproces. Indien nodig verwijs ik door naar gespecialiseerde hulp, zoals een psycholoog.
Ik bied ondersteuning aan de werkgever, leidinggevende of Personeelszaken. Ik adviseer over de begeleiding van werknemers en informeer u over de gevoerde gesprekken met uw werknemers.
Na een impactvolle ervaring (afgezien van fysiek letsel) kan het zijn dat een werknemer zo ontdaan is dat hij zich ziekmeldt. Door adequaat te reageren en direct waardevolle begeleiding te bieden, kunt u als betrokken werkgever de periode van uitval verkorten of zelfs voorkomen.
Welke begeleiding ingezet wordt na een calamiteit verschilt per situatie en medewerker.
Opvang kan telefonisch plaatsvinden en of ter plaatse in de vorm van een groepsopvang of individuele gesprekken.
Een gemiddeld traject bestaat uit één opvanggesprek en twee nazorggesprekken.